Sorggruppe

Ingen børn skal stå alene med deres sorg, derfor er der på Hærvejsskolen, i samarbejde med Sundhedsplejen og Kræftens Bekæmpelse etableret 2 sorggrupper, hvor barnet/den unge kan tilbydes en plads, hvis det ønskes, og lige så længe der er behov.

Sorggrupperne ledes af uddannede sorggruppeledere som alle er kendte voksne på skolen.

I sorggruppen tales der om de følelser, der er forbundet med at miste - og at leve med at have mistet et nært familiemedlem.
Det kan være svært for børn at sætte ord på følelser, hvorfor børn ofte bærer rundt på en stor sorg, der fylder i dem.
Vi ved af erfaring, at børn ofte har lettest ved at tale med nogen, der ikke står barnet alt for nær, da barnet ofte vil forsøge at undgå at gøre familien ked af det. Her er sorggruppen et godt sted at tale om de svære følelser og tanker, der kan være forbundet med det at have mistet.

I sorggruppen får alle lov til at fortælle, hvis de har lyst til at dele deres tanker.
Man skal selv have modet og lysten til at fortælle. Har man ikke helt modet, er det helt i orden, at man bare lytter til de andre børns fortælling.  Det giver også rigtig meget at høre fra andre, der står i samme situation.

Sorggrupperne mødes ca. 1,5 timer hver 14. dag i skoletiden.

Hærvejsskolen har 2 sorggrupper:

Sorggruppe 1 - består af børn fra 0.-4. klasse
Sorggruppen mødes tirsdag i ulige uger fra kl. 12.45-14.00
Sorggruppelederen hedder Vinni, hun henter børnene i klasserne de første gange.

Sorggruppe 2 - består af børn fra 5.-9. klasse
Sorggruppen mødes torsdag i lige uger fra kl. 8.30-9.30
Sorggruppelederen hedder Pernille, hun henter børnene i klasserne de første gange.

Har du et barn, der kunne have brug for at være en del af sorggruppen, så kan du tage kontakt til dit barns klasselærer eller kontakte nedenstående direkte på Aula eller telefonisk.
Vinni Atzen, sorggruppeleder for gruppe 1 - mobil 5052 0566
Pernille Henningsen, sorggruppeleder for gruppe 2 - mobil 2892 3518

Under pkt. Retningslinjer ligger Hærvejsskolens Sorg- og Kriseplan.