Kommende 0. klasse 2024/2025

Børnehaveklasser i det kommende skoleår 2024/2025

Skal dit barn starte i børnehaveklasse efter sommerferien?
Det er meget spændende at skulle starte i skole, og der kan være mange spørgsmål både for de små nye skolestartere og deres forældre. Her kan du få informationer omkring, hvordan du skriver dit barn op til skole og SFO samt mange andre ting.

På Hærvejsskolen gør vi rigtig meget ud af, at alle vores elever trives, da det er nøglen til at have det godt både fagligt og socialt. Derfor er det vigtigt, at de små elever, der skal starte i skole, får en god og tryg opstart, så de får en god oplevelse med at starte i skole.

De børn, der bor i skoledistriktet til Hærvejsskolen, har krav på at blive optaget på skolen. I år har vi 76 børn fordelt i tre børnehaveklasser.

Hvis I har nogen spørgsmål til jeres barns skolestart, er I altid velkommen til at tage kontakt til skolen, så vil vi svare og hjælpe jer. Vi ser frem til at samarbejde med jer om jeres barns læring og trivsel de næste mange år. I mellemtiden er I velkommen til at besøge vores Facebookside ”Hærvejsskolen” for at se de mange spændende ting, vi laver.

Skoledistrikter
Et barn indskrives normalt i den skole i det distrikt, hvor man bor. I webindskrivningen kan du søge om, at barnet bliver optaget i en anden skole end distriktsskolen. Du skal huske selv at kontakte den skole, du ønsker barnet optaget i. Vælger du en anden skole end distriktsskolen, skal du selv afholde eventuelle udgifter til transport til og fra skolen.

Ønsker du at indskrive dit barn i en friskole eller en tysk skole, skal du oplyse det i webindskrivningen. Du skal dog samtidig rette henvendelse direkte til den skole, du ønsker dit barn optaget i.

Du kan ikke altid regne med, at barnet bliver optaget i en anden skole end distriktsskolen. Du kan forvente at få besked om, hvor barnet er optaget med udgangen af marts måned.

Udsæt skolestarten
Forældre kan søge om at udsætte barnets skolestart et år begrundet i barnets udvikling. Dette er oftest i samarbejde med børnehaven.

Ønsker du at søge om skoleudsættelse for dit barn, skal du indsende en særskilt ansøgning om at få dispensation til os. Skemaet kan du/I få ved at henvende dig/jer til os på tlf. 7376 6128 eller mail lmel@aabenraa.dk

Vi ser frem til et godt samarbejde og glæder os til at møde vores nye elever.