Indskoling 0.-3. kl.

Hærvejsskolens indskoling består 0.-3. klasse.

Indskoling er beliggende i egne bygninger og fordelt i henholdsvis Rød Fløj (0.-1. klasse) og Grøn Fløj (2.-3. klasse).

Indskolingen råder over flotte nye faglokaler. Idrætsmulighederne er fantastiske, da vi både har en stor hal med redskaber, en flot Multisal, en Atletikbane og et stort grønt område med mulighed for at spille fodbold, rundbold og meget meget andet.

Vi starter de fleste morgener i fællesskab med hinanden i Grøn fløj, hvor vi synger en sang og får eventuelle meddelelser at vide. Det er en dejlig tradition, som har været på skolen i mange mange år.

Legepladsen

Vi har en utrolig stor og skøn legeplads til stor glæde for eleverne i frikvarterne og SFO.

Vi har træer rundt om legepladsen, hvor børnene elsker at klatre og bygge huler. Vi ligger ved en skov og har et meget stort grønt område rundt om skolen, som vi f.eks. benytter til gåture, løb og til at finde små dyr.

I indskolingen består samarbejdsteamene omkring årgangene af såvel lærere som pædagoger. Vi har plads til forskellighed og tænker mangfoldighed som en styrke. Vi lægger vægt på at skabe trygge fællesskaber, der giver selvværd, trivsel og mod, og arbejder for at se nye veje i forhold til undervisning og i forhold til den enkelte elev.

Vi sætter trivsel hos den enkelte elev meget højt og vil sammen med forældre, eksterne samarbejdspartnere, lokalsamfund og sammen med den enkelte elev sørge for, at eleven trives bedst muligt i skolen i den pågældende situation, de end måtte være i.

Legepladsen